NICEnet

NICEnet

ROMÂNIA
Pagina principală Newsletter Mail Pagina mea de start XML RSS RSS Add to iGoogle Favorit!
TOTALnet MEDIA GROUP
anunt
Cofetaria Mocca
Stiri vedete Sport Astrologie Lifestyle Lumea I.T Erotică Bancuri Galerie foto Archivă
Cărțipostale Matrimoniale Parteneri: Oradea Online
Oradea Online Miercurea Ciuc Zalau Online Cluj Napoca Online Timisoara Online Deva Online Satu Mare Online Arad Online Alba Iulia Online Best-top Web-top Cartipostale Totalgames Matrimoniale MCOnet MCOnet INT Cauta
Căutare:
Ok
Google:
Ok
Cele mai noi stiri:
Vinul rosu mentine inima tanara
Jo 05 iun 2008 14:37:57 +0200


O substanta care se gaseste in struguri si rodii are capacitatea de a stopa imbatranirea inimii

O substanta care se gaseste in struguri si rodii are capacitatea de a stopa imbatranirea inimii Obiceiul frantuzesc de a incheia fiecare masa cu un pahar de vin rosu este unul foarte sanatos.

Cel putin asa sustin unii cercetatori americani, citati de BBC News.

Cercetatorii de la Universitatea Wisconsin-Madison, SUA, au descoperit ca resveratrolul, o substanta prezenta in vinul rosu, are un rol esential in stoparea modificarilor ce apar, odata cu trecerea anilor, la nivelul genelor responsabile de buna functionare a inimii.

Resveratrolul, un polifenol care se gaseste in vinul rosu, in struguri si in rodii, pare a fi explicatia asa-numitului "paradox frantuzesc": in ciuda regimului alimentar bogat in colesterol si grasimi animale, francezii sunt sanatosi si au o speranta de viata crescuta. Motivul este, sugereaza specialistii, obiceiul acestora de a incheia fiecare masa cu un pahar de vin rosu, bogat in antioxidanti, in special in resveratrol. Substanta se gaseste in samburii si pielita strugurilor.

Genele, afectate de trecerea anilor

Cercetatorii americani au testat efectele resveratrolului pe cobai, pentru a afla daca acestea sunt similare cu cele ale unei diete cu un continut caloric scazut. Atat in cazul oamenilor, cat si al animalelor, procesul natural de imbatranire este marcat de modificari in functionarea a mii de gene din organism. Consecintele acestor schimbari nu sunt deocamdata pe deplin intelese. Cert este faptul ca modificarile genelor contribuie treptat la slabirea organismului.

In cadrul testelor de laborator, soarecii care au primit resveratrol au inregistrat cateva modificari la nivelul genelor, spre deosebire de cei care nu au primit nimic. Totodata, specialistii au remarcat anumite similitudini intre schimbarile inregistrate in genele cobailor care au consumat resveratrol si ale celor au fost supusi unei diete slabe in calorii.

"Multe animale care au resctrictie la calorii traiesc mai mult", a explicat dr. Tomas Prolla, unul dintre specialistii care au luat parte la acest studiu.

In pofida acestei descoperiri, consumatorii de vin rosu nu trebuie sa-si faca iluzii, sustine dr. Louise Connelly, de la Imperial College (Marea Britanie). "Molecula de resveratrol nu persista in organism atat de mult incat sa aiba vreun efect asupra acestuia. Molecula este foarte rapid indepartata din vasele de sange si metabolizata de ficat. Pentru a avea beneficii de pe urma ei, ar trebui sa bem zeci de litri de vin, ceea ce nu e recomandat", a declarat dr. Connely.





Adevarul

Sponzorul Acestui Articol este TOTALnet Media Group
Stiri anterioare:
Informatii:

Alte stiri:
TotalNet Media Group
Copyright © 2005-2008 TotalNet Media Group.
All rights reserved.